Naše letadla

S čím létáme

V našem letadlovém parku se v současné době nachází:

ZLIN 142 (OK-LNK)

Jednomotorový dolnoplošník smíšené konstrukce. Je určen pro základní a pokračovací výcvik pro nácvik a provádění akrobacie, výcvik v nočním a přístrojovém létání a pro vleky kluzáků. Letoun je dvoumístný. Cestovní rychlost letounu je 210 km/h.
Rozpětí      9,16 m,
Délka         7,33 m,
Výška        2,75 m
Váhy          prázdná 730 kg,
max. vzletová 1090 kg

Motor          M 337 AK invertní řadový, vzduchem chlazený šestiválec s kompresorem o vzletovém výkonu 210 HP (154 kW).

Vrtule        V 500A dvoulistá kovová, hydraulicky stavitelná stálých otáček.

C-172N (OK-CES, OK-SOB)

 

Jednomotorový vzpěrový celokový hornoplošník s tříkolovým  pevným podvozkem příďového typu. Letoun má dobré letové vlastnosti a jednoduchou pilotáž. Tyto vlastnosti jej řadí mezi atraktivní letouny vhodné pro výcvik, cestování, kondiční lety a lety pro veřejnost. Letoun je čtyřmístný. Cestovní rychlost letounu je 226 km/h.

Rozpětí      10,9 m,
Délka         8,28 m,
Výška        2,72 m
Váhy          prázdná 635 kg,
max. vzletová 1043 kg

Motor          Avco Lycoming, vzduchem chlazený čtyřválec typu boxer o vzletovém výkonu 160 HP (119 kW).

L-60 S (OK-NNG)

Jednomotorový vzpěrový hornoplošník, smíšené konstrukce. Používá se k provádění výsadků, vlekům kluzáků a reklamních transparentů. Letoun je čtyřmístný.

Rozpětí        13,96 m,

Délka            8,54 m,

Výška           2,72 m,
Váhy             prázdná 1030 kg,

max.vzletová 1560 kg
Motor            AI-14 RA vzduchem chlazený, hvězdicový devítiválec s planetovým reduktorem o vzletovém

výkonu 260 HP (191 kW).
Vrtule           US 122000, hydraulicky stavitelná stálých otáček, listy dřevěné.

KP 2 UR SOVA

Ultralehký celokovový dvoumístný dolnoplošník. Používá se k zdokonalovacímu výcviku a sportovnímu létání.

Rozpětí      9,9 m,

Délka         7,2 m,

Výška        2,6 m
Váhy          prázdná 292 kg,

max. vzletová 450 kg
Motor        Rotax 912 S čtyřtaktní čtyřválec s protilehlými válci a kombinovaným chlazením (válce

vzduchem, hlavy kapalinou) a reduktorem.
Vrtule        WOODCOMP VARIA 17C, kompozitová mechanicky stavitelná za letu.

Více zde: http://www.akbrno.cz/nase-letadla/